Setmanari d'informació local - 138 anys

El Govern recomana als afectats per la «incorrecta aplicació del descompte de resident» que reclamin a Ryanair

23215
Oscar del Pozo - Europa Press

La Direcció General de Consum de les Balears ha recomanat aquest dilluns a les persones afectades per la «incorrecta aplicació del descompte de resident» a la pàgina web de Ryanair que reclamin davant la companyia aèria la devolució de l'import fins al 75 per cent de rebaixa.

Segons ha informat en el seu compte de Twitter, Consum ha inspeccionat la web de l'aerolínia i ha elaborat una acta en la qual detalla «activitats incorrectes» per part d'aquesta, com el descompte inexistent el 75 %. Segons ha assegurat, enviarà aquesta acta al Ministeri de Foment perquè prengui mesures sobre l'assumpte.

La Direcció General ha insistit que vetlla per la protecció dels drets de les persones consumidores de les Balears, i que també sanciona «aquelles pràctiques deslleials i abusives cap al mateix consumidor».

La Direcció General del Govern s'ha pronunciat així després que aquest dilluns el ministre de Foment, José Luis Ábalos, hagi advertit l'aerolínia que té l'obligació de consignar el 75 per cent en els vols a la Península i hagi avisat que no donar aquesta facilitat és «un fet sancionable».

A més, l'Associació de Consumidors i Usuaris de les Balears (Consubal) ha considerat que la companyia de baix cost, amb la no aplicació del descompte del 75 per cent, realitza «pràctiques abusives» en la seva web i, per tant, contràries als drets de les persones consumidores i usuaris.

Per la seva banda, Facua també ha criticat Ryanair per eliminar durant el cap de setmana i el matí d'aquest dilluns l'opció del 75 % de descompte per als residents insulars en la compra dels seus bitllets.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.