Setmanari d'informació local - 138 anys

Denuncien Ikea per un nou cas de catalanofòbia a Eivissa

16983

Una clienta de l'empresa sueca Ikea a Eivissa ha presentat una denúncia davant la direcció general de Consum del Govern i una altra davant la mateixa empresa. Així ho ha informat el Diario de Ibiza aquest dijous, qui ha explicat que aquests fets succeïren després que una dependenta li exigís, «de molt males maneres», que li parlés en castellà i no en català, llengua en la qual s'havia dirigit a la citada dependenta. 

El portal eivissen afegia aquestes declaracions de la denunciant: «Em vaig dirigir a la dependenta de manera molt educada, en la meva llengua, i ella, cridant, m'ha obligat a parlar-li en espanyol o anglès», afirmà Paquita Planells«Davant aquesta resposta, li vaig parlar en anglès i ella, amb molt mals modals, m'ha dit: «Estam a Espanya i aquí es parla espanyol», va afegir. Després li va dir que acudís a una altra dependenta per ser atesa.

Segons han informat des del Diario de Ibiza, Planells va afegir que normalment utilitza el castellà en aquest tipus d'establiments i que no té «cap problema» per parlar en aquesta llengua a qui no entén el català. «Però almenys, que ho diguin amb respecte i no de forma tan despectiva i ofensiva a un client», va assenyalar.

La denunciant considera que l'empresa hauria de prendre mesures perquè no es repeteixin aquest tipus de situacions i va recordar que «a Espanya es parlen quatre idiomes, i no només un». També va afirmar que «una persona com aquesta no és apta per treballar de cara al públic». «Això pot passar tant aquí com a Catalunya, el País Basc o Galícia, i no ha de passar», va afirmar.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.