Setmanari Sóller

132
anys

La catalanofòbia del restaurant 'Las Palmeras' de Deià, també a TripAdvisor

690

22-05-2018

Després que, aquest diumenge, la professora de la Universitat de les Illes Balears Caterina Valriu denunciés mitjançant les xarxes socials el tracte discriminatori que va patir al restaurant de Deià 'Las Palmeras' per raó de llengua, s'ha difós un comentari antic de la gerència que va pel mateix camí.

Concretament, amb el comentari que s'ha recuperat de TripAdvisor la gerència acusa un client del restaurant de negar-se a parlar en espanyol: «El que va ser una vergonya i un insult va ser que persones de nacionalitat espanyola, encara que parlant un dialecte, es neguessin a parlar el castellà a una cambrera estrangera que no els entenia».

Aquest comentari, de l'agost del 2015, correspon a la resposta que fa la gerència a la valoració d'un client el qual explica que el servei va ser «pèssim, amb una cambrera que ens ha faltat al respecte, mentint i tractant-nos com a [...]». 

«Hem acabat escrivint en el llibre de reclamacions, per primera vegada en la meva vida», remarca el client a la valoració. A açò, la gerència del restaurant li contesta que la seva reclamació no va ser «admesa a tràmit» i que va ser «una vergonya i un insult» que es neguessin a parlar en castellà.

Recordem que la professora Valriu ha explicat una situació semblant on tant el cambrer com la que semblava ser la madona del restaurant li varen exigir que parlés en castellà amb males maneres. En ambdues situacions el restaurant ha intentat justificar la seva actitud envers el català amb l'excusa dels cambrers estrangers.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris