Setmanari Sóller

132
anys

Inicien el procés de renovació del transport per carretera de Mallorca

690

24-11-2017

El Govern ha aprovat aquest divendres l'autorització de l'avantprojecte de nous contractes de servei de transport regular per carretera de Mallorca, que culminarà el 2019 i que inclourà «l'augment de freqüències en un 48%», la integració tarifària i que, a més, suposarà que «el 64% de la flota» estigui formada per autobusos nous.

Així ho ha informat el conseller de Territori, Energia i Mobilitat, Marc Pons, en la roda de premsa posterior al Consell de Govern, en la qual també ha explicat que la renovació es pot produir a causa que «les concessions actuals» vencen el 31 de desembre de 2018.

D'aquesta manera, la publicació dels plecs està prevista per al primer trimestre de 2018. Després, la presentació de les ofertes es produirà durant el segon trimestre i l'adjudicació serà entre els mesos de juny i juliol. El període de concessió serà de 10 anys (entre 2019 i 2028), prorrogable durant cinc anys més. Dins dels canvis que es produiran, destaca el model de contractació que permet a l'Administració dissenyar directament l'oferta de servei, avantposant l'interès públic a l'econòmic.

A més, hi haurà un 46% més de quilòmetres recorreguts i un 48% més de freqüències. Es passarà de 10,9 milions de quilòmetres a 16,1 milions de quilòmetres, la qual cosa representa un increment del 46%. També es passarà de 360.633 a 535.268 freqüències anuals, la qual cosa representa un increment del 48% respecte de la situació actual.

Hi haurà més amplitud horària i horaris estables durant tot l'any, amb més suport en l'estiu i itineraris més directes per guanyar competitivitat respecte del vehicle privat amb un estalvi de temps. D'altra banda, es crearan noves connexions: Sa Pobla i Muro amb les zones turístiques de la badia d'Alcúdia i es crearà la connexió entre Manacor, Felanitx i Campos, entre altres. Pons també ha dit que es generalitza l'ús de vehicles de major capacitat (15 i 18 metres) en les línies de més demanda. Avui dia, la major part de la flota és de 12-13 metres.

Així mateix, s'incorporen 137 autobusos nous sobre un total de 214, la qual cosa representa un 64% de busos nous: l'edat mitjana baixa de 13,3 a 3,5 anys i s'incorporaran busos menys contaminants. El representant del Govern també ha dit que per a aquesta renovació «Mallorca es dividirà en tres grans zones» que estaran subjectes a tres concursos diferents perquè les empreses puguin començar a presentar les seves ofertes una vegada s'obri el termini al febrer de l'any que ve.

Respecte a la integració tarifària, Pons ha ressaltat que primer la targeta TIB es convertirà una targeta moneder i quan acabi el procés es vol que aquesta targeta pugui utilitzar-se, tant en el transport per Mallorca, com en els busos de l'EMT de Palma, i que, igualment, la targeta ciutadana de la capital també pugui servir per als busos TIB.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris