Setmanari Sóller

131
anys

Educació aprova les instruccions per a les proves d’avaluació de final d’etapa de 6è de Primària i de 4t d’ESO

690

15-05-2017

La Conselleria d’Educació i Universitat ha elaborat la Resolució que regula les proves corresponents a les avaluacions individualitzades finals de les etapes d’educació primària i d’educació secundària obligatòria que s’han de fer el curs 2016-2017. La Resolució s’ha publicat al BOIB del dissabte 13 de maig.

Aquestes proves a les Balears tenen una finalitat diagnòstica i un caràcter mostral i, per tant, no tenen efectes acadèmics. La resolució estableix que l’avaluació al sisè curs de primària s’ha d’aplicar a una mostra no inferior a 600 alumnes escolaritzats com a mínim a vuit centres de titularitat pública i privada, seleccionats aleatòriament i tenint en compte el fet insular, entre els que imparteixen l’etapa d’educació primària.

En el cas de quart curs d’ESO s’han d’aplicar a una mostra no inferior a 600 alumnes escolaritzats com a mínim a sis centres de titularitat pública i privada, seleccionats aleatòriament i tenint en compte el fet insular, entre els que imparteixen l’etapa d’educació secundària obligatòria.

Característiques de les proves d’avaluació
Les proves d’avaluació final d’educació primària s’agrupen en tres àmbits: competència en comunicació lingüística, competència matemàtica i competències bàsiques en ciència i tecnologia. La competència en comunicació lingüística té com a referents la llengua catalana, la llengua castellana i la llengua anglesa; la competència matemàtica té com a referència la disciplina matemàtica, i en les competències bàsiques en ciència i tecnologia es té com a referents les ciències naturals i les ciències socials.

L’avaluació final d’educació secundària obligatòria valora el grau d’adquisició de la competència matemàtica, de la competència en comunicació lingüística i de la competència social i cívica. La competència matemàtica té com a referents les matemàtiques orientades a l’ensenyament acadèmic i les matemàtiques orientades als ensenyaments aplicats; la competència lingüística té com a referents la llengua catalana i literatura, la llengua castellana i literatura i la llengua anglesa, i els referents de la competència social i cívica són la geografia i la història.

Les proves han de constar d’un nombre de preguntes suficient per poder descriure els sis nivells de desenvolupament competencial en què s’han d’expressar els resultats. Cada prova ha de tenir preguntes obertes, semiobertes i tancades i una durada de 60 minuts.

Les proves d’avaluació final dels alumnes del sisè de primària es faran els dies 31 de maig i 1 i 2 de juny, i les de quart d'ESO els dies 24, 25 i 26 de maig.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris